Ohlssonin vinyylilevysoittimen laatu?
PenaL
2010-04-01 08:21:17 UTC
Onkohan kenelläkään omakohtaisia kokemuksia, kuinka "hifiä" tuo skraitta on?
Kun tuossa ilmoituksesa ei ole mitään speksejä eikä linkkiä mistä löytäisi.
Minkäköhän merkkinen tuo on, että pystyisi itse etsiskelemään.

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=146987756

-Pentti
Ippe
2010-04-01 09:42:23 UTC
Post by PenaL
[...]
Merkki taitaa olla tuo isolla kirjoitettu Stylish, veikkaisin että kyseessä
on kiinalainen juttu.

Itse pyrin pysymään noista tuon kaltaisista erossa, kun nykyään vielä saa
ihan hyviä levysoittimia käytettynä aika edullisesti, niihin voi sitten
tarvittaessa vaihtaa neulan tai jos tuntuu niin äänirasioitakin saa monen
moisia kaupasta laajalla hintaskaalalla, pari Stantonin V.500:sia maksoi
jokin aika sitten ~40euroa (tosin mulla tuli vähän murheita Ljudian kanssa
noita ostaessa ja mun kortilla oli ostettu parilla tonnilla lentolippuja,
joten piti reklamoida Nordealle ja tehdä rikosilmoitus.).

Millainen levarin tarve sinulla on, mulla olisi kyllä joku soitin
ylimääräisenä ja Huuto.netissä niitä tuntuu riittävän, samoin Kallion Retro,
Antiikki ja nykyaika ja Classic Audio ovat ainakin tarkistamisen arvoisia
kauppoja levysoitinta etsivälle, uusia saa taas hifikaupoista ja
Thomannilta...

Vielä sellainen juttu että aikanaan laadukkaita levysoittimia tehnyt Lenco
on nykyään merkkinä kiinalaisten hallussa ja kaupassa myytävät uudet Lencot
ovat ilmeisen paskoja.

-Ippe
Mika Iisakkila
2010-04-01 09:59:25 UTC
Post by Ippe
Post by PenaL
[...]
Minäkin olisin sitä mieltä, että satasella ei yksinkertaisesti voi
myydä (eikä ehkä edes tehdä) kunnollista levysoitinta. Tuon hinta
vapaasti Kiinassa lienee luokkaa $29.90, jos sitäkään. Muutenkaan en
näe siinä muuta pointtia kuin mp3-muotoon rippaus, ja senkin saa melko
varmasti tehtyä paremmin ja laadukkaammin ihan itse peeseen kanssa.

huuto.netistä joku vanha Dual ja siihen uusi neula...
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.
Nuuska
2010-04-01 10:32:22 UTC
Post by Mika Iisakkila
huuto.netistä joku vanha Dual ja siihen uusi neula...
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.
Terve

Tai sitten minulta EMT 948 hintaan 1500,- ja siihen perään
satasella-kahdella joku asiallinen äänikortti

Nuuska
PenaL
2010-04-01 10:39:15 UTC
Post by Mika Iisakkila
Post by Ippe
Post by PenaL
[...]
Näinhän se taitaa olla. Tuon hinnankin pitäisi kertoa jotain jo laadusta,
näyttää vain tuossa kuvassa aika "tukevalta". Itse asiassa mulla on puolisen
tusinaa eri plaatuista levysoitinta, jokainen pikku laittamisen tarpeessa.
Tuli vain kiusaus hakea kauppareissulla tuommoinen Ohlssonilta kun piti
saada pari vinyyliä kovalevylle. Kannata sitten pilata tuolla vanhoja
vinyyl3eitä...

-Pentti
Tukemon
2010-04-01 15:17:25 UTC
Post by PenaL
[...]
Ostin viime vuonna isälle synttärilahjaksi että saa vanhat vinyylinsä
mp3 muotoon. Koekäytin vehjettä ensin itsellä, seuraavin tuloksin:

- Keraaminen äänirasia safiirineulalla ja aika isolla neulapainolla, mutta
kyllä se tehtävänsä hoitaa eikä kertasoitto vielä levyjä tuhoa. En
suosittelisi jatkuvaan käyttöön.

- Loppupysäytyksen mekanismi aiheutti levyn loppupuolella napsutusta
ääneen, se korjaantui poistamalla levyn lopun tunnistin.

- Virtalähteessä aika pienet suotoelkot, tarkkakorvaiset huomaavat
äänessä hurinaa. Digitaalipuolelta vuoti kaikennäköistä pirinää ja
sirinää. Kumpikin ongelma korjaantui osin kasvattamalla konkkia,
lisäämällä kupariteippiä suojaksi ja vetämällä äänirasian johto
hieman toista reittiä.

Halvalla ei saa hyvää mutta ei ne vanhat levytkään enää niin
hyvässä kunnossa olleet etteikö tämän vehkeen laatu ei olisi
riittänyt varsinkin noiden pikku tuunausten jälkeen. Mutta missään
nimessä ei vaativan hifistin laite.

Tuukka