Ehdotuksia kotiteatteriesivahvistimeksi
Antti Louko
2009-08-21 12:52:39 UTC
Onko hyviä ehdotuksia kotiteatteriesivahvistimeksi? Eli kun tarkoitus
on hankkia 5 kappaletta aktiivikaiuttimia ja ehkä subbarikin (jos sitä
nyt sitten tarvitsee) eikä huvittaisi turhaan hankkia
päätevahvistimellista järkälettä turhaa lämpenemään.

Olisi kiva jos laitteessa olisi FM-viritin ja saisi riittävän monta
audiolähdettä (sekä digitaalisina että analogisina) ja sen lisäksi
useamman HDMI:n ja perinteisen analogisen videoliitännän.

Lähtöinä saisi olla balansoidut mutta balansoimattomatkin käy kun
balansointi on oleellisempi siellä vastaanottavassa (kaiuttimen)
päässä.
Ilkka Haapavirta
2009-08-21 13:24:42 UTC
Post by Antti Louko
[...]
Mulla on aikalailla just tuollainen vehje: Anthem AVM50.
Tosin halvempiakin varmaan löytyy.

Ilkka
Antti Louko
2009-08-22 06:00:14 UTC
Mulla on aikalailla just tuollainen vehje: Anthem AVM50. Tosin
halvempiakin varmaan löytyy.
Onnittelen omistajaa. Laite vaikuttaa hyvältä. Ovat ilmiselvästi
tehneet siitä niin hyvän kun ovat pystyneet. Mutta etsin jotain
hieman edullisempaa.
Martti R.
2009-08-22 15:45:15 UTC
Post by Antti Louko
[...]
Itse olen pähkäillyt saman asian kanssa ja minusta Sony STR-DH700 olisi
ihan passeli laite (esim. DH500 mallia tai DG-sarjaa ei kannata ostaa),
riittävästi liitäntöjä ja toimii 5.1 tai 7.1 moodissa.

Esim. Sony STR-DA3400ES:n hinta ponnahtaa jo tonnin pintaan...
Turo Juurakko
2009-08-22 17:21:12 UTC
Post by Antti Louko
[...]
Onkyolta olis tuollainen kiinnostava malli:

http://www.videotykki.fi/tuotteet/Onkyo-ht.htm#PR-SC886
mukavan tiukkaa
Jukka Marin
2009-09-02 08:47:31 UTC
Post by Antti Louko
[...]
Minulla on H&K AVR 247, josta otin pääteasteiden virtajohdot irti
(liitin irti laitteen sisältä). Linjatasoisten lähtöjen perässä
on aktiivikaiuttimet. Paljas esivahvistin olisi tietysti fiksumpi,
mutta ei ollut kauppiaalla sellaista myydä (ainakaan kohtuuhintaan).
Post by Antti Louko
Lähtöinä saisi olla balansoidut mutta balansoimattomatkin käy kun
balansointi on oleellisempi siellä vastaanottavassa (kaiuttimen)
päässä.
Kotimaisia aktiivipömpeleitäkö ajattelet?

-jm
Antti Louko
2009-09-03 20:45:18 UTC
Minulla on H&K AVR 247, josta otin p��teasteiden virtajohdot irti
(liitin irti laitteen sis�lt�). Linjatasoisten l�ht�jen per�ss�
on aktiivikaiuttimet. Paljas esivahvistin olisi tietysti fiksumpi,
mutta ei ollut kauppiaalla sellaista myyd� (ainakaan kohtuuhintaan).
Hyvä ajatus tämäkin. Kotiteatterivahvistimien ulkomitat kun
määräytyvät enemmän takapaneelin liittimien tilantarpeen perusteella.
Kotimaisia aktiivip�mpeleit�k� ajattelet?
Ajattelin 5 kpl 8030A:ta. Ja ajattelen edelleen.