Play.com ja Tulli
Otto J. Makela
2013-01-21 18:17:47 UTC
Play.com:sta (Jerseyn saari) ei sitten tarvitse enää tilata Suomeen
tämän jälkeen mitään yli 22€ arvoista tavaraa. Tämän vuoden alusta
tavarat menevät Tullipostiin, ja pitää itse perskohtaisesti käydä sieltä
hakemassa koska Jerseystä tulleita tavaroita ei voi nettitullata.
Pääkaupunkiseudulla tuollainen Tulliposti on Vantaalla (Siipitie 9).

Onko jotain mitä ei voi ilmoittaa Tullin Nettituonti-palvelussa?
Et voi tullata nettituontipalvelulla lähetyksiä, jotka ovat saapuneet
yhteisön veroalueen ulkopuolelta (esim. Jersey, Kanarian saaret).
-- http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/ukk/

Kiitos taas tästä parantuneesta asiakaspalvelusta, rakas Tulli.
--
/* * * Otto J. Makela <***@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */
/* * * Computers Rule 01001111 01001011 * * * * * * */
John Smith
2013-01-21 18:40:34 UTC
Post by Otto J. Makela
[...]
Laitat robottisi vaan taas tulille ja känselöit kaikki tullin viestit
sfnet -ryhmiin.
Kyllä se siitä taas sit lähtee.
Minä *en* ole piiperö.
Jukka Marin
2013-01-21 19:32:29 UTC
Post by Otto J. Makela
[...]
Täh? Siis kun tilaan jotain DX:ltä, minun pitää käydä henk.koht. Vantaalla
hakemassa pakettini? Ei voi olla totta, ei edes suomessa.

-jm
Turo Juurakko
2013-01-21 20:18:37 UTC
Post by Otto J. Makela
[...]
Joitain vuosia sitten vielä pystyi soittamaan sinne tulliin ja pyytämään
paketin Helsingin keskustassa olleeseen (tulli)postin toimipisteeseen. Eikö
tämä enää päde? En tiedä kun en ole mitään tulliin jäävää tilannut moneen
vuoteen.

Tilasin juuri ennen vuodenvaihdetta CDON:sta pari pakettia ja jännitin
niiden tulliin jäämistä. Miten mahtaa olla, onko cdon:n tilauksilla vaara
tulliin jäämisestä? Nehän postitetaan Ahvenanmaalta, kuten Verkkokaupankin
verovapaat suoratoimitukset. Kun tästä tullausrajojen uudistuksesta
aikoinaan uutisoitiin, käytettiin esimerkkinä juuri Verkkokaupan bisneksiä
Ahvenanmaalta käsin...

Mä olen kerran käynyt tuolla Vantaalla Siipitiellä (bussilla) ja reissu oli
niin työläs, että paketti saa mun puolesta vaikka jäädä tullin omaisuudeksi
jos jää kiinni...
mukavan tiukkaa
Otto J. Makela
2013-01-23 10:25:31 UTC
Post by Turo Juurakko
Post by Otto J. Makela
[...]
Ei päde, koska Helsingin pääpostissa ei enää ole Tullipostia.
Post by Turo Juurakko
[...]
Käsittääkseni tilanne Jerseyn ja Ahvenanmaan osalta on sama.
Anssi Saari
2013-01-21 20:47:52 UTC
Post by Otto J. Makela
Kiitos taas tästä parantuneesta asiakaspalvelusta, rakas Tulli.
Ei kai tämä ole tullin asia sinänsä vaan tyypillinen vasemmiston ajama
kateusvero? Mitään merkitystähän tuolla ei ole oikein millekään, kunhan
nyt kiusaa tekevät. Ei ostella verovapaasti kalaa Affenanmaaltakaan
tänne enää.

Mitä play.comiin tulee niin sehän lopettaa pikapuoliin. Brittilään ei
voi myydä millään arvolla verottomasti enää.
Turo Juurakko
2013-01-21 20:52:37 UTC
Post by Anssi Saari
Mitä play.comiin tulee niin sehän lopettaa pikapuoliin. Brittilään
ei voi myydä millään arvolla verottomasti enää.
Ei myydä, ei. Mutta onko tuo tieto Play.comin lopettamisesta varmaa vai vain
omaa spekulaatiota?
mukavan tiukkaa
Ari Saastamoinen
2013-01-22 11:31:03 UTC
Post by Otto J. Makela
Play.com:sta (Jerseyn saari) ei sitten tarvitse enää tilata Suomeen
tämän jälkeen mitään yli 22¤ arvoista tavaraa. Tämän vuoden alusta
Miksi play.commista ylipäätään tarttee enää nykyään ostaa mitään, kun
lopettavat tuon oman kauppansakin, ja käyttävät tuota tunnettua
webbisivun osoitetta ainoastaan portaalina?
--
Arzka oh3mqu+***@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa