DVD:n tiedoston siirto PC:lle?
PenaL
2011-09-29 13:33:20 UTC
Onko Windows seiskassa ja /tai XP:ssä mukana softaa jolla voisi
"kaapata" DVD:lä esim. itse kuvattua videomateriaalia PC-koneen
kovalevylle lisäeditointia varten. Kameralta onnistuu Canonin omalla
softalla, DVD-asemalla voi polttaa levyjä, mutta ei siirry toisinpäin.
Ehkä ihan "peruskauraa" jota nyt en vaan keksi...? Tai, onko netissä
jotain ilmaisohjelmaa jolla tämä onnistuu? Ellei, niin mikä olisi
edullienn maksullinen jolla siirtohomma käy?

-Pentti
Rudi
2011-09-29 14:19:13 UTC
On Thu, 29 Sep 2011 16:33:20 +0300, PenaL
Post by PenaL
[...]
AoA DVD Ripper hoitaa tuon kopioinnin ja konvertoinnin aviksi
(ja mpg/mp4 ym formaatteihin) mutta itselle on hyvin epäselvää
miten divx-avia pystyy editoimaan.

www.aoamedia.com on osoite. softa on sharewarea.
Osmo R
2011-09-30 06:27:53 UTC
Post by PenaL
[...]
Miksi et voi tehdä editointia siitä alkuperäismateriaalista? Vai
oletko tuhonnut sen?

Osmo
PenaL
2011-09-30 06:42:47 UTC
Post by PenaL
[...]
Yksi tuttava oli kuvaillut soittokeikkaamme joskus jollain vanhalla
nauhapohjaisella DVcamilla tms. jonka materiaalin oli polttanut muun
sälän lisäksi kokonaan DVD-levylle, sitä pitäisi "vähän" tiivistää.
Mulla ei ole samanlaista vanhaa videonauhuria. Luulisi, että data
kelpaisi tietsikalle kuin tietsikalle suunnilleen ihan suoraan, mutta
ei, ainakaan helpolla...

-Pentti
Sami Setälä
2011-10-02 07:53:32 UTC
Post by PenaL
[...]
DVD on alunperin suunniteltu kopiosuojatun lähdemateriaalin jakeluun, joten
tuo on se syy miksi joka koneella ei dvd-videon käsittelyyn tarvittavia
softia ole.

Jos kyse on tosiaan itse kuvatusta materiaalista, eikä siihen ole
poltettaessa "hölmösti" laitettu kopiosuojattu-bittiä päälle, niin
kuvittelisin että Windows Movie Maker osaa materiaalia tuoda ja
alkeellisesti muokata. Testannut en ole, joten takuuta en voi antaa.
Nero-poltto-ohjelman mukana on saattanut myös versiosta riippuen tulla joku
videoeditointisofta.

Kaupallisella puolella lienee kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa. Pinnacle
Studio HD 15 maksaa noin 50e, ja lupaa dvd-import-ominaisuuden.
Oletettavasti hieman monipuolisemmat editointimahdollisuudet tarjoaa Adobe
Premiere Elements, mutta hintaakin on liki tuplat.

-Sami-
Antti =?us-ascii?Q?J=3D=3Fiso-8859-1=3FB=3F5A=3D=3D=3F=3Drvinen?=
2011-10-06 10:26:53 UTC
Post by PenaL
Onko Windows seiskassa ja /tai XP:ssä mukana softaa jolla voisi
"kaapata" DVD:lä esim. itse kuvattua videomateriaalia PC-koneen
Mukana ei taida olla mutta http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
binäärit haltuun ja sitten sanot jotain että
mencoder dvd://1 -oac copy -ovc copy -of mpeg -mpegopts format=dvd:tsaf -o leffa.mpg
tuolla voi ottaa myös valittuja pätkiä kanssa, katsos esimerkkejä
-ss ja -endpos vipusista vaikka tuolta http://linux.fi/wiki/Mencoder
--
Costello the Warrior St:18/09 Dx:14 Co:18 In:8 Wi:12 Ch:7 Neutral
Dlvl:16 $:0 HP:129(129) Pw:52(52) AC:-6 Xp:14/83896 T:19462 Satiated
Mikko Saukkoriipi
2011-10-06 10:58:37 UTC
Post by PenaL
[...]
Tähän on aika monia tapoja, täällä lista ohjeista.

<http://www.videohelp.com/dvdbackup#6;33>
Mikko Saukkoriipi
2011-10-06 11:02:34 UTC
Post by Mikko Saukkoriipi
Post by PenaL
[...]
Ja tässä pari suomenkielistä ohjetta.

<http://fin.afterdawn.com/oppaat/arkisto/kopioi_dvd_divxksi.cfm>
<http://fin.afterdawn.com/oppaat/arkisto/gordian_knot_ac3.cfm>

Riippuu sitten millä ohjelmalla haluat editoinnin tehdä, että mitä
toimenpiteitä kannattaa käyttää. Joillekin ohjelmille riittänee tuo
DVD:n rippaus.